top of page

מאמרים

מי מפחד מהפחד?


לכלנו יש פחדים קטנים שגרים בתוכנו וצצים להם מידי פעם, בדר"כ כדי לשמור עלינו.

פחדים כאלו חשובים להישרדות שלנו, אבל לעיתים הפחד הופך לחרדה ומנהל אותנו, מונע מאיתנו חופש ואפשרויות. חרדות גורמות לנו לעצום עיניים, לסגור אוזניים, לשתק אותנו.

אני הייתי כזו.

היתה לי חרדה מטורפת מבעלי חיים. לא יכולתי לגעת או שיתקרבו אלי, אם כלב היה אפילו קשור בחדר הייתי עסוקה בו במקום באנשים. לא נכנסתי לים במקום בו יש דגיגונים קטנים, בחרתי חברים בתנאי שאין להם חיות ועוד ועוד.

מעולם לא קרה לי משהו עם בעלי חיים שאני זוכרת, מעולם לא ננשכתי, נשרטתי או כל הסבר אחר. ההורים שלי דווקא אהבו חיות, האחיות שלי גידלו בבתים שלהן.

לפני כמה שנים, כדי להצליח ללכת עם הילדים שלי לפינות חיי ובעיקר להפסיק להיות עסוקה אם יש חיה לידי או לא, החלטתי לעבוד על זה.

בעזרת טכניקת טיפול של שחזור גלגולים, הגעתי לתקופת חיים בה התחיל הכל, הבנתי מה קרה שם, מה זה בקש ללמד אותי ותיקנתי. הכל קרה בדמיון מודרך, במפגש אחד, ביני לבין עצמי ולא האמנתי כמה האפקט יהיה משמעותי...

לאט לאט שמתי לב שאני לא עוקבת אחרי הכלב של אחותי כשאני אצלה, שאפילו הוא יכול לעבור לידי בלי שארתע ואקפוץ. הלכתי לים, הפסקתי להתעסק בפחד הזה בתוכי ואחרי כמה שנים קרה מה שאיש מחברי מעולם לא האמין- יש לי כלבה בבית!

אפשר אחרת, יש הרבה דרכים, השאלה היחידה אם אני מוכנה לוותר על הפחד ולגלות מי אני בלעדיו.

אני פה לעזור גם לך.

מאמרים נוספים

bottom of page