top of page

מאמרים

אני יודעת איך זה ואיך זה מרגיש להיות מאושרת!


לפי הבודהיזם שביעות רצון או well being , זו שלווה מתמשכת ותחושת סיפוק עמוקה.

זה מצב נפשי שחודר מגוון של מצבים ורגשות.

זו הוויה ולא רגש!

אף אחד מאיתנו לא מתעורר בבוקר ומבקש לסבול יום שלם.

ישנן הרבה הגדרות לאושר ובסופו של דבר זהו מושג מאוד מעורפל. כל אחד מאיתנו יכול להגדיר לעצמו מה משמח אותו, מה הופך עבורו רגע למאושר, למשמח. ומה שמפתיע הוא, שלמרות שאנחנו רוצים אושר, מחפשים אותו, פעמים רבות אנחנו מפנים לו את הגב ולמרות הרצון להימנע מסבל, אנחנו דווקא נמשכים אליו.

כשאנחנו מחפשים להרגיש מסופקים או מאושרים לרוב, המבט שלנו מופנה החוצה. אנחנו מציבים תנאים שאם יהיה לנו... נהיה מרוצים. אבל כשמגיעים ל... כל המגדל שלנו קורס.

המודע שלנו הוא שמגדיר שמחה/עצב בלי קשר לפעמים לנסיבות החיצוניות. כך יכול להיות אדם שיש לו "הכל" , אבל הוא חווה עצב.

מגיל צעיר למדנו אולי שלא נכון להיות באנרגיה רבה של שמחה, כי זה מקשה על הסביבה. שמענו משפטים כמו "עוד קצת מהטוב הזה ונשתגע", תסתפקי במה שיש לך, תגידי תודה ותשתקי...

למדנו אולי, שכדי לקבל כבוד מקצועי צריך להיות רציני=עצוב.

אבל אם את קוראת את המילים הללו עכשיו, בטח הגעת לשלב בחיים בו את חשה, כי האנרגיה של הרצינות=עצבות, היא לא באמת את. לא קליל לך עם התדר הזה ואת רוצה להתנהל מתוך שמחה.

אז כמה טיפים שיכולים לסייע:

1. אם את מזהה בעצמך רגש, מחשבה שליליים ללא כל הסבר, נסי לשאול את עצמך מבפנים "למי זה שייך"? השאלה הזו מגיעה מעולם האקסס- אוסף כלים מדהים לשינוי תודעה אנחנו מגנט לרגשות, תפיסות, אמונות של הסביבה, בלי לשים לב "נדבקות" אלו תחושות ואמונות של אחרים ואנחנו משייכם לעצמנו. אבל אם זה בכלל לא שלנו, כמה קל להשאיר את זה מחוץ לעצמנו?

אם כל פעם שעולה בך עצבות רק תשאלי "של מי זה?" ותבדקי אם קל/כבד לך בגוף, זה כבר ינקה משקולות גדולות וישנות.

אם הגוף קל ונעים זה לא שלך!

המוכנות לחיות מתוך שמחה לא מבטלת את החלקים הפחות טובים ביומיום שלנו, אלא מאפשרת לנו מודעות מלאה והכרה במה שקורה וביטול, של מה שלא שייך לנו.

2. על מנת לטפח תחושת סיפוק לאורך זמן כהוויה, יש לפנות מתוכנו רגשות ותודעה של כעס, שנאה, יהירות, תאווה כפייתיות ולהגביר בעצמנו תחושה והתנהלות של נדיבות ורוחב לב. התודעה שלנו לא יכולה בו זמנית להחזיק בשתי עמדות. כך שאם נחליף רגש, מחשבה, אנרגיה שלילית בחיובית זה ישנה את התודעה, ההתנהגות, המציאות.

אם במקום להגיד לעצמי "נו באמת, מה כבר יכול להשתנות בחיים שלי הרי לא הכל תלוי בי..." רק אגיד לעצמי מה עוד אפשרי פה שאני לא רואה, קולטת, מבינה? משהו חדש יוכל להגיע!

מדיטציות מעלות תדרים הן כלי מצויין לשחרור ישן והתרחבות הלב

3. "צדיק ורע לו רשע וטוב לו..." כולנו מכירים את המשפט הזה ואת המשמעות שלו. אמצנו את נקודת המבט, שמי שלא בוחן את עצמו וחי את חייו בשקט פנימי הוא רשע ואילו הצדיק משלם מחיר על הבחינה העצמית שלו ולכן לא טוב לו. אמרו לנו ואמרנו לעצמנו "מספיק להתלונן, למה אף פעם לא טוב לך? למה לא לעסוק ביש?"

אבל אולי ראיית קשיים וחוסר סיפוק הם מתנה? הם נקודת מבט של עוצמה?

אפשר להעביר את החיים בשמחה ובפשטות של ללכת כל יום לעבודה, לחזור הבית, להתנהל בתוך שגרה, אבל להיות מודע לרגעי משבר, קושי ותסכול זו בעצם מתנה.

כשהיינו ילדים וחשבנו במונחים של חוסר סיפוק, אמרו לנו שזה לא בסדר, שנהנה ממה שקבלנו. בעצם שללו לנו ואנחנו מאז יומיום לעצמנו, את החוויה שמגיע לנו יותר.

אז אולי כל מה שעשינו כדי להגדיר חוסר סיפוק פנימי "כשגוי, כלא נכון" זו בעצם ההבנה שיש בנו חלק שמבין, שמודע, שיש עוד אפשרויות טובות יותר?

במקום זה, אולי נוכל לשאול את עצמנו "למה אנחנו לא מודעים? מה קיים שאנחנו יכולים לבחור בו?"

כל מי שאי פעם חווה חוסר שביעות רצון, הגיע בסופו של דבר לדחף ליצור משהו חדש, טוב יותר, שינוי, כדי להפחית את חוסר שביעות הרצון. זהו מניע יצירתי וחשוב שיש לנו ואולי לא לאחרים. אז בואי נרוויח ממנו, נרתום אותו לטובתנו לא ממקום של קורבנות אלא כיוצרות של חיינו.

ערכי רשימה של מהם המקומות בהן אינך שבעת רצון בחייך.

- מתוכם בחירי בכל פעם תחום, נושא אחד לעבור עליו בצורך ממוקדת.

- נסחי לעצמך מה התשוקה שלך, מה בוער בך שיקרה, שתרגישי, שתהיי

- הציבי מטרות ויעדים כתובים, קונקרטיים, מוחשיים.

- הצהירי לעצמך, לעולם

השיגי!

מאמרים נוספים

bottom of page